fredag, mai 21, 2010

Glamorøs fredag


God morgen!
En ferskpresset appelsinjuice og en gojibærmuffin på vei til jobb gjorde susen! Ytre glamoureffekter er en liten kvist av hegg i knappehullet i jakka + en velkjent syrinparfyme som har sin sesongdebut i dag.

Nå står en hel uke med fridager foran meg, og den er etterlengtet. Det er meldt regn, men det gjør ingenting. Jeg kan gjerne luke ugress i grått vær, eller sitte inne og lese - "Den afrikanske farm" av Karen Blixen er min lektyre for tiden.

Men først litt jobb - deretter omvisning inne i Grand Prix-paradiset Telenor Arena - SÅ er det helg.

Ha en fin dag alle sammen!



22 kommentarer:

fru Storlien sa...

Her er det svart kaffe med mac på kjøkkenbenken og bikkje på fanget. Fremdeles uparfymert, må se an været først... Men sommerkjole og bare, nysmurte legger er en god start på sommerfølelsen. Dagens plan; montere mariusgenser, ha en kunde, oppdatere regnskap, kjøpe garn til mariustunika, lufte hunder og kjenne sommeren nærme seg. God helg!

Alt godt sa...

God morgon!

Litt sliten etter ei fin feiring av meg sjølv i går med god mat, deilig vin og flotte damer. Dagen i dag blir ein lykkeleg dag, eg skal endeleg få musikkanlegg i huset att. Det flytta ut saman med han som rydda og støvsugde, så eg måtte investere.

Helga er litt i det uvisse, bortsett frå at eg skal treffe ei flott dame på søndag, og vi skal vandre ein tur i botanisk hage. Elles skal eg bruke tida mi til å kome meg etter ei veke med ein husiokkupant i huset (mor mi, som ikkje har vit på å dra etter tre dagar...) og byrje å tenke på sjølvmeldinga som lurkar i det fjerne.

Dagens glamour består av ein svart- og kvitmønstra tunika, svarte tights og flats og D&G The one bak øyrene og eitt par andre strategiske punkt. Eg ynskjer alle ei fin helg. Ha ein fin ferie, bibliotekaren, det har du fortent!

Smake sa...

Her starta dagens glamour med å våkne opp etter 12 timars søvn! Hadde 8 t eksamen i går og vart litt utslått. Men! No er det somarferie! Har aldri vore så tidleg ferdig før, så dette skal nytast (sjølv om diverse somarjobbar lurer rundt hjørnet).

I formiddag skal eg prøve brudekjolen min som har blitt sydd inn etter forrige gong eg var der. Det blir spanande å prøve! Elles ventar kaffe med vener i sola og blåskjell og kitvin på Verftet med eit vennepar i kveld. Resten av helga er lite planlagt, men litt rydding og ein fjelltur blir det nok.

Ynskjer alle ei somarleg helg!

Epicureatricen sa...

Dagens glamour-effekter så langt: Korallfarget lebestift fra Lancome, silkebluse og Clinique Happy (og snart fellesfrokost medbragt av undertegnede). Nå venter noen timer med hektisk jobbing og litt brannslukking og så drar jeg i sommerhus i Nordjylland med min mann og gode venner. Synes kanskje jeg har litt for travelt til at jeg er helt klar til det, men må prøve og roe ned og nyte det. Jobb er tross alt ikke det viktigste i verden.

Løvemunn sa...

Bare føtter med knallrosa negler i skoene, Aromatics Elixir body lotion på leggene, leppestift i Atomic Pink fra Maybelline. Sommerfølelsen har kommet. I helga skal jeg feire meg selv med grilling i hagen sammen med gode venner og familie. Jeg satser på et selskap inspirert av Annette Stiansen, R.I.P.


God glamorøs fredag og langhelg til alle! Og Glamourbibliotekaren - ikke noe er bedre enn en ferieuke med gråvær når en har en stabel med gode bøker og en hage å pusle med. Nyt den.

Unknown sa...

I dag er siste dagen på jobb før noen uker med hjemmekontor, det skal bli deilig å slippe busspendling om morgenen med stor, gravid mage. Sitter og vifter med mine nye brogues og funderer på å ta en bytur med mannen for litt rekognisering og mat etter jobb. På lørdag skal det treffes venninner, blir kos. Ha en fortreffelig helg, og god ferie til bibliotekaren :)

glamouringeniøren sa...

God glamorøs fredag!

Er noe trøtt i dag, mitt sedvanlige gode sovehjerte har ikke vært helt på topp de siste netterne. Så det skal bli godt med helg.

For å gjøre opp for dette har jeg i alle fall forsøkt å veie opp med ytre glamour, svarte pumps, grå jeans, svart dressjakke med liten pufferm, hvit og svart stripete topp og varmen beholder jeg med det store LV leopard ullsjalet. Det pissregner og er 7 grader ute :) Duften er Hermes Rose Ikebana og sminken er den sedvanlige diskrete med Clinique Chocolate Lustre kajalpenn som eyeliner.

Helga er velkommen, noen planer er lagt med andre hundevenner på dagtid, uansett vær! Kveldene håper jeg blir rolige med tv-serier og lesing.

Ellers bekymrer jeg meg litt for mye for askeskyen og om jeg kommer meg til hovedstaden til uka. Tog gjennom Sverige er et alternativ, men da må jeg reise 2 dager før jeg trenger og hvordan kan man ta avgjørelsen så tidlig... Huff!

Annen glamour er at i kveld er min kjære mor ferdig med min nye rundstrikkede Marius-genser. Åh, den blir så fin! Gleder meg til å ta den på!

Ønsker alle en god langhelg og Glamourbibliotekaren en god ferie!

ps: beklager for at jeg skriver så langt, det bare blir sånn når man føler at man forteller viktige ting til en venn :)

HildeSofie sa...

Riktig god fredag morgen!

Sola titter såvidt frem bak skyene, og etter et sinnssykt regnskyll i går kveld er det litt lettere i luften. Naboens katt mjauet seg nettopp inn verandadøren, men den får jo ikke egentlig lov å være her, selv om jeg synes det er litt hyggelig :)

Dagens glamour er sort fra topp til tå, med rødt tilbehør i ører, rundt håndledd og på føttene, og et rødt og hvitprikkete skjerf rundt halsen. I koppen er det sitrus-te, og jeg gleder meg til å hente premien min hos Lekkermunn neste uke - jeg har aldri vunnet noe på en blogg før, så det var skikkelig stas! En gavepakning med tolv teer fra Le Palais des Thes - hurra! :)

Helgen har foreløpig ingen planer, og det er igrunnen bare fint - den blir tidsnok fylt opp, regner jeg med.

Ønsker alle en riktig fin helg - og god ferie til glamourbibliotekaren!

Jenny B sa...

God morgon! Än så länge är jag casual i jeans och en T-shirt från Stockholm Jazz Fest 09. Ikväll blir det dock fest med gamla goda vänner från studietiden, och när jag fixat färdigt förberedelserna drar jag på en röd topp med blommor och glitter, brun kjol och en brungul orkesterkavaj fullhängd med medaljer och minnen! Rött läppstift och den underbara doften Keiko Mecheri Jasmine får hänga med hela dagen.

koristen sa...

Bursdag! Det er alltid litt glamorøst selv om det ikke skjer noe spesielt. Piratjeans fra MK, yndlingstopp fra Torrid, Chanel bak øret. Uglamorøst gnagsår på hælen, det skjer ALLTID når det ikke-strømper-sesongen starter. Da vil jeg være hobbit.

Uka har vært aktiv og morsom, nå blir det pinsehelg hos mammaen min, men først en hektisk arbeidsdag! God helg til alle :-)

fru winther sa...

Jeg syrin-debuterte på onsdag, jeg ;). Her i huset er det fredagsfri, og den skal tilbringes utendørs. Jeg skal luke bed, og hunden skal slikke sol og sikkert bjeffe på en og annen katt. Nye, kjempesolide hagehansker er dagens glamoureffekt.Helga er en blanding av jobb og moro og forberedelser til mamma kommer på besøk neste uke.DET blir kos, det. Og det blir nok syrinparfyme på meg også i dag. Ha en deilig, deilig helg, alle sammen!

Polkadots sa...

Her i London skinner solen og det er deilig og varmt! Deilig etter en lang periode meg kaldt gråvær. Her drikkes det kaffe fra finkoppen før jeg må ta fatt på dagens arbeidsøkt med oppgaven som skal leveres neste uke. Håper jeg får litt tid til å sette meg ut i hagen og nyte sola litt også, og se på de fine plantene jeg fikk satt ned i går. I helgen blir det feiring av forlovedens bursdag, hurra!
Dagens glamoureffekter er Ellenisia fra Penhaligon's og fine, fine forlovelsesringen.

Ha en fin helg!

S sa...

Litt sliten i dag, så er glad at helgens utflukt først starter i morgen. Har ellers tatt på et nytt skjerf i friske farger, det lyser litt opp i gråværet. Øvrig fredagsglamour er at jeg skal dra litt tidlig fra jobb for å finne bursdagsgaver til niese og nevø. I morgen går kursen til familiens feriested, og jeg håper det blir noen flotte turer i skog og ved havet. Trenger virkelig å roe ned tempoet for noen dager.

Ha ei strålende helg!

Hermia Says sa...

Dagens glamoureffekt nr 1 var regnkläderna för oj, vad det regnade på morgonen. Ni sitter jag framför datorn och kurar i långtröja lila/svart, grå byxor och svart kofta. Helgen blir till en början lugn med yoga, böcker och filmer, på söndag startar jag en jobbresa till Malmö.

Trevlig helg!

Britt Åse sa...

Utendørs hjemmekontor med oppdatering på fagartikler i solsteika med bare legger. Det er glamour, det! Av forsiktighetsgrunner formedelst sol, har jeg hittil begrenset meg til Yves Rochers nye "sommervann".

God helg!

frk. Frydefull sa...

God fredag! Litt sent ute i dag men likevel … Dagens glamoureffekter er stor ring med rosa steiner, sjokkrosa topp og Narciso Rodriguez. Ikke fullt så glamourøst å sitte inne når det er 25 grader ute og strålende sol, men det går rykter om at mannen tenker å invitere på et godt glass på Bølgen i kveld. Kvelden skal brukes til å slappe av i solen og lade opp. God helg!

Kristine sa...

Endelig fredag! Etter tre dager i felt så er det deilig å være bykledt igjen. Trang, svart bukse, svart topp og en lysebeige cardigan er på, samt mascara for første gang siden mandag. Helgen blir fin, men tung - må skrive ferdig bacheloroppgaven min ganske snart, så det blir en del jobbing. God helg!

wine-fueled narcissism sa...

Hjelp! Jeg har klippet av meg 30 cm hår! Det var svært glamourøst med noen timer i frisørstolen, men det er jaggu skummelt å klippe av seg så mye. Håret er i hvertfall friskt og fint, jeg har spist deilige quesedillas til lunsj, og dufter av YSL Cinéma. Helgen er befriende tom. Jeg er litt tappet for energi, og sover lite for tiden, så det skal bli deilig med noen sløve dager.

God helg!

Spis, løp, les sa...

Her er det god traktekaffe på ny moccamaster som gjelder. Og så ser jeg ut på det fine treet som plutselig ble grønt, fra min nye stue. Elsker å bo her, takk igjen for at du blogget om denne leiligheten!

Anonym sa...

Stille på jobb, varm luft og tregt hode tilsier at en hard treningsøkt etterfulgt av et bedre måltid og vin er en bra plan for kvelden.

Ellers byr helgen på sol, grill og vasking av et hus som trenger det sårt.

God pinsehelg til alle sammen!

Fagbibliotekaren sa...

Dagen ble tilbrakt utenfor kontoret, så godt å få luftet seg litt. Jeg har vært på et inspirerende foredrag, og hodet bobler over av nye ideer.

Middagen ble kokkelert på grillen, spist på balkongen iført shorts og iskald hvitvin i glasset. Mmmmm! Når kveldssola forsvinner fra balkongen skal jeg krype inntil kjæresten og nyte sesong 3 av Mad Men.

Riktig god pinsehelg, og god ferie til bibliotekaren. Kos deg!

Karoline A sa...

Oioioi. Vært innom Kaffebrenneriet skjønner jeg. Jeg selger gojibær muffins all day long jeg. Namnam.

Populære innlegg